donderdag 31 mei 2007

Cholesterolverlagers zijn in zwang
(Financieele Dagblad, 31 juli 2006)

In dit artikel wordt verteld hoe cholesterolverlagers werken. Steeds meer producten hebben ook cholesterolverlagers. De markt voor cholesterolverlagers is een groeimarkt, daarom wordt afgevraagd of je niet in alle voedingsmiddelen cholesterolverlagende toevoegingen kunt doen. We eten steeds minder margarine .


Unilever probeert ons nu weer aan het smeren te krijgen.
(Trouw, 17 november 2006)

In dit artikel is te lezen dat margarine met een imagoprobleem kampt. Om het product weer aan de man te brengen stopt Unilever meer “gezondeid” in zijn producten. Dit doen zij onder andere door omega vetzuren.Er is echter wel een probleem met het claimen van een gezond product. Volgens hoogleraar Frans Kok wordt van sommige toevoegingen te snel gezegd dat het een goede invloed heeft, terwijl dat nog niet wetenschappelijk bewezen is.


Mager gehakt blijft gewoon vrij vet
(Financieele Dagblad, 12 juli 2006)

Er wordt hier gezegd dat mensen niet meer weten wat gezond eten is. Van een heleboel producten wordt gezegd dat het geen vet bevat, of dat iets “light” is, maar dat houdt nog niet in dat het gezond is. Iets wat geen vet bevat kan barstensvol suiker zitten en iets dat “light” is bevat minder suiker en vet dan het normale product, maar bevat er nog steeds veel van.Ook icoontjes zoals het “gezonde keuze klavertje” brengen mensen op het verkeerde been. Mensen keizen voor producten met dergelijke iconen, maar die zijn niet pet regel gezonder.

Geen opmerkingen: