De introducties van producten van het afgelopen jaar is steeds meer gericht op gezondheid en duurzaamheid. Enkele jaren geleden was dat maar 20% en nu is dat 38%. Allereerst zijn alle dieetproducten flink verhoogd (van 11, 1% naar 12,7%). Als voorbeeld kan ik noemen dat er bijvoorbeeld veel innovaties zijn binnen de zuivelindustrie. Consumenten zijn namelijk geneigd om in het zuivelschap te zoeken naar innovaties en de sector weet daar goed op in te spelen, alsdus Stroeken. Van die innovaties viel 57% vorig jaar onder de noemer gezondheid en duurzaamheid.
(bron: Innovaction)
Er wordt nu een nieuwe trend geconstateerd. Stroeken denkt dat gezondheid nog veel belangrijker gaat worden en er wordt eigenlijk alleen nog maar naar het individu gekeken. Hij denkt dat in de toekomst eerst de algemene voedingstoestand van de consument wordt onderzocht en vervolgens wordt bekeken welke producten bij die persoon passen. Daarbij zal Genomics, internet en netwerkmarketing een belangrijke rol gaan spelen.
Door R. Hoogeveen, van: www.vmt.nl/index.php?page=nieuwsartikel&id=1259
donderdag 31 mei 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten